| « Logical drug | Cum să scrii un articol original » |
Wakoopa, aplicatiile pe care le folosesc

Follow up:
E un fel de last.fm, numai ca pentru software. Pe computer se instaleaza o mica aplicatie care monitorizeaza activitatea utilizatorului, si colecteaza statistica despre programele lansate. Se tine cont si de aplicatiile din background; se indica si timpul dedicat fiecarei aplicatii - e foarte util. Userii pot atribui tag'uri aplicatiilor, si in asa fel poti cauta lucruri interesante in statistica generala a site'ului, spre exemplu:- Care e cea mai populara aplicatie (in general, si intr-o categorie speciala);
- Care alte aplicatii fac parte din aceeasi categorie, si sunt utilizate de altii;
- Care e cea mai populara activitate a utilizatorilor (surf the web, programming, design, etc).
- Confidentialitate - cum si in cazul last.fm, cineva poate vedea care sunt aplicatiile pe care le folosesc, de acolo pot aparea intrebari de tip "e autorizata utilizarea acestui software?". Sau, seful poate sa vada ca petrec foarte mult timp cu Tetris... Cu alte cuvinte, wakoopa dezvaluie destul de multa informatie despre utilizator, aceasta poate fi combinata cu alte date, precum statistica de pe last.fm, sau istoria cautarilor in google (sau un alt motor de cautare), in rezultat se obtine o imagine destul de detaliata despre o persoana. Cu alte cuvinte, e mai greu sa-ti pastrezi anonimitatea in zilele noastre, "Big Brother would be proud";
- Functionalitate - pina cind Wakoopa nu poate 'vedea' toate aplicatiile pe care le utilizez. Spre exemplu, utilizez Private Disk - dar aplicatia nu a fost detectata; de X zile incoace (dintr-un hibernate in altul) pastrez o fereastra cu Visual Studio, si una cu Notepad++ - nici una din ele nu a fost indexata. Banuiesc ca aplicatiile command line se vad doar ca "Windows command prompt";
- Portabilitate - pina cind nu exista o versiune pentru Linux, dar se spune ca e 'under development'. La moment exista doar o varianta pentru Windows, si pentru OS X.
Am alcatuit un 'team' pe wakoopa, incurajez utilizatorii din Moldova sa se inregistreze acolo; sa vedem, poate vom genera o statistica interesanta.
20 comments
Nu ma tenteaza ideea de a face disponibila asa o lista :) Privacy!
Astia daca citesc fiecare title-bar afla o groaza despre utilizatori... Last.fm e "un pic" mai inofensiv IMO.
Astia daca citesc fiecare title-bar afla o groaza despre utilizatori... Last.fm e "un pic" mai inofensiv IMO.
2007-Jun-24, Sun @ 15:42
Comment from: V. Bostan [Visitor]
Alex,
Scrie-mi te rog cat mai urgent. Need tot talkto you!
Scrie-mi te rog cat mai urgent. Need tot talkto you!
2007-Jun-25, Mon @ 13:57
Please e-mail me.
I sent you an email, but there's no response yet, perhaps it was flagged as spam, check your junk filter; or you could write to gr8dude at gmx dot net
I sent you an email, but there's no response yet, perhaps it was flagged as spam, check your junk filter; or you could write to gr8dude at gmx dot net
2007-Jun-25, Mon @ 17:10
Mai bine lumea să nu vadă cît illegal software au moldovenii :)
2007-Jun-26, Tue @ 12:00
Comment from: Alex [Member]
Dumitru, situatia nu e chiar atit de rea. Daca vezi lista de aplicatii pe care le folosesc, vei vedea acolo mult software gratuit sau open-source; iar restul - am licenta (TheBat, MS Office, Visual Studio...)
Oricum, in curind voi publica cite ceva despre situatia co software si licente si BSA in Moldova, poate voi insufla optimism in sufletele ratacite ;-)
Oricum, in curind voi publica cite ceva despre situatia co software si licente si BSA in Moldova, poate voi insufla optimism in sufletele ratacite ;-)
2007-Jun-26, Tue @ 13:24
normala idee (despre "ce aplicatii/servicii online utilizati") demult doream sa creez un thread pe C9 despre asta...
referitor la wakoopa chiar daca supravegheaza aplicatiile cel mai des folosite intr-un fel nu prea imi placa ca Windows Explorer este pe lista aceea, da este o aplicatie still should'nt be in that list
referitor la wakoopa chiar daca supravegheaza aplicatiile cel mai des folosite intr-un fel nu prea imi placa ca Windows Explorer este pe lista aceea, da este o aplicatie still should'nt be in that list
2007-Jun-26, Tue @ 16:25
eu inca n am inteles. ce relevanta are ce software folosesc? cui ii foloseste informatia asta?
2007-Jun-26, Tue @ 20:39
Comment from: Alex [Member]
Zagiel, in asa fel poti vedea ce instrumente folosesc altii care se ocupa cu aceleasi activitati. Spre exemplu, in asa mod am descoperit editorul grafic pentru ICO fisiere - IcoFX, care e gratuit, si foarte flexibil.
Ce se mai poate de facut cu asta - daca esti un producator de software, poti sa vezi care iti sunt concurentii, ce features de la cine sa 'imprumuti', sau pur si simplu sa analizezi piata si sa-ti alcatuiesti un roadmap, si planuiesti evolutia produsului tau.
Ce se mai poate de facut cu asta - daca esti un producator de software, poti sa vezi care iti sunt concurentii, ce features de la cine sa 'imprumuti', sau pur si simplu sa analizezi piata si sa-ti alcatuiesti un roadmap, si planuiesti evolutia produsului tau.
2007-Jun-29, Fri @ 21:50
da, dar sunt alternative mult mai eficiente. Si apoi, nu cred ca un marketer ar avea incredere intr un produs al unei echipe cu o descriere asa de amanuntita ca pe saitul ala. Eu din start am renuntat numai cand am vazut chestia cu downloadul: nu am nevoie de inca un gunoi in tray. Si multi oameni gandesc ca mine ;] .
2007-Jul-05, Thu @ 01:21
Comment from: valentineni [Visitor] · http://wakoopa.com/valentineni
2009-Oct-26, Mon @ 22:33
Comment from: Alex [Member]
Nu vad rostul in crearea unui alt grup, asta duce doar la cresterea nivelului de zgomot in internet. Ce crezi ca va face urmatorul om care cauta 'moldova'? Care grup va alege? Pacat ca nu exista si unul cu numele "_Moldova_" sau "Moldova!" ;-)
2009-Oct-31, Sat @ 02:03
Comment from: valentineni [Visitor] · http://wakoopa.com/teams/moldoveni
."Motivul din care nu mai folosesc Wakoopa..." - pacat ca invoci doar un singur motiv si inca unul atit de "neserios". Un motiv serios ar fi acela ca nu te intereseaza cit timp folosesti unele sau alte aplicatii. Sau ca nu doresti ca altcineva sa cunoasca ce aplicatii utilizezi in PC. Eu, de exemplu, sint cam curios... :)
"...vreau sa economisesc resursele calculatorului meu (putin RAM,.." Wakoopa "maninca" de la 1,5MB pina la 4MB de RAM,adica max. 0,4% din RAM-ul meu de 1GB. asta am aflat acum, pentru ca ai pomenit tu de resurse ale calculatorului,Daca pentru tine e mult atunci ar trebui sa faci upgrade:)
"...as vrea sa-l folosesc pentru lucruri care conteaza)..." daca ai scris "conteaza" la modul impersonal presupun ca generalizezi, deci afirmi ca monitorizarea timpului pe care il acorzi diferitor aplicatii nu este important pentru NIMENI, nu doar pentru tine. Aici gresesti, pentru ca exista peste 70 000 de utilizatori inregistrati care au folosit wakoopa, cei drept nu stiu exact citi sint activi dintre ei ":)
"Nu vad rostul in crearea unui alt grup, asta duce doar la cresterea nivelului de zgomot in internet." - Sint absolut deacord cu tine, dar am creat grupul pentru ca nu puteam sa-l revitalizez pe cel creat de tine, nu putem nici macar sa pun un logo ca sa fie mai "nice"... Recunosc ca m-am grabit, trebuia mai intii sa te contactez si pe urma sa decid ce fac, dar asa sint eu... nerabdator. Daca pentru tine oricum nu conteaza poti sa stergi grupul creat de tine, ca sa nu facem zgomot informational in internet.
"Ce crezi ca va face urmatorul om care cauta 'moldova'? Care grup va alege?"- cred ca urmatorul care va dori sa foloseasca wakoopa si sa adere la un grup de utilizatori moldoveni va alege un grup cu cei mai multi membri activi si cu un icon simpatic,
"pacat ca nu exista si unul cu numele "_Moldova_" sau "Moldova!" ;-) ..."-
aici e apogeul ironiei tale, dar cazul grupului MOLDOVA nu e unicul nici pe saitul acesta nici pe altele, daca cauti orice grup, de exemplu utilizatori ai LINUX, sau FREEWARE, exista mai multe grupuri. eu Am ales grupurile cu mai multi membri, adica cele mai active. si cei care vor veni din urma mea vor face la fel, doar daca nu vor crea grupurile lor.
DECI....daca conteaza pentru tine poti sa intri in echipa noastra. Daca NU CONTEAZA, poti sa apesi butonul "Delete this team". Si, de ce nu, poti sa stergi acest comentariu, sau chiar articolul de pe blog. Pentru mine conteaza, cel putin deocamdata, si wakoopa, si grupul MOLDOVA, si chiar blogul tau. Salut! si fara suparari.
2009-Oct-31, Sat @ 09:48
Comment from: valentineni [Visitor] · http://wakoopa.com/teams/moldoveni
2009-Oct-31, Sat @ 09:50
Comment from: Alex [Member]
Nu stiu cum e posibil ca tu sa decizi pentru altcineva daca motivul e serios sau nu; nu ai utilizat sistemul meu, nu ai idee ce fac cu el si cit este de performant. Mi se pare cam straniu ca vrei sa decizi tu pentru mine ce trebuie sa fac cu PC'ul meu :-)
"deci afirmi ca monitorizarea timpului pe care il acorzi diferitor aplicatii nu este important pentru NIMENI, nu doar pentru tine. "
Daca citesti articolul, vezi ca asta e important pentru toti, nu doar pentru mine. Nu inteleg de ce ai ales aceasta interpretare. In orice caz, daca pe toti ii intereseaza, dar pe mine nu - inseamna ca toti trebuie sa-si rezolve problema lor, ce am eu cu asta?
Spre exemplu, pe mine ma intereseaza daca melcii Australieni au ganglioni zmeurii sau cenusarii, e un motiv temeinic pentru a te impune pe tine sa-ti faci upgrade, sau sa mergi in Australia? :-)
Da, eu pot sa contribui la rezolvarea problemei tale, daca "I feel like it", insa daca incepi sa ceri intr-un ton imperativ sa fii ajutat - risti sa fii respins din cauza atitudinii tale.
"daca cauti orice grup, de exemplu utilizatori ai LINUX, sau FREEWARE, exista mai multe grupuri."
Da, aceste grupuri exista si asta inseamna ca si acei oameni au gresit, deoarece modul corect de a scrie acele cuvinte este "Freeware" si "Linux". E o problema raspindita, vei gasi astfel de grupuri pe orice site (ex: Facebook, last.fm, etc). Pentru unii oameni e mai usor sa apese pe "Create new" decit sa se gindeasca un pic.
Ce va face un utilizator nou daca 2 grupuri similare au cam acelasi numar de membri activi si pasivi? Eu l-as alege pe acela care are denumirea corecta, nu pe acela cu mai multi membri. Tu l-ai fi ales pe acela cu mai multi membri sau cu un logotip mai zmeuriu - asta inseamna ca oamenii sunt diferiti. Nu e nimic nou. In orice caz, daca te uiti in dictionar, vei vedea cum trebuie sa fie scrise acele cuvinte. Aici "diferenta dintre oameni" se reduce la un simplu detaliu - unii sunt corecti, iar altii - nu.
2009-Oct-31, Sat @ 12:16
Comment from: valentineni [Visitor] · http://wakoopa.com/teams/moldoveni
"daca te uiti in dictionar, vei vedea cum trebuie sa fie scrise acele cuvinte"- stiu foarte bine cum se scriu corect aceste cuvinte, doar ca in cazul MOLDOVA nu aveam de ales, deoarece nu puteam sa dau acelasi nume "Moldova", Iar in celelalte doua cazuri am evidentiat termenii in (din) context. Si, daca e sa mergem pina la capat atunci titlul corect al acestui articol trebuia sa fie cu diacritice:) exact ca si comentariile. Doar scriem in limba romana, nu? intelegi ce vreau sa spun, chiar daca nici eu nu folosesc diacritice acum.
"diferenta dintre oameni" se reduce la un simplu detaliu - unii sunt corecti, iar altii - nu." - ba, eu cred ca unii sint corecti MAI FRECVENT si altii MAI RAR. Eu INCERC sa fiu corect cit mai frecvent.
DECI... ce facem mai departe cu Moldova si MOLDOVA: fac eu delete pentru team-ul meu si venim toti cei patru membri in Moldova? sau faci tu delete pe team-ul creat de tine, dupa care aderi la MOLDOVA iar eu redenumesc grupul ca sa fie ca in dictionar?
Printre altele, membrii MOLDOVA sint buni cunoscuti de ai mei. adica au aflat direct de la mine despre wakoopa. Iar eu am aflat de pe www.AlternativeTo.net. Deocamdata nu vad alte persoane interesate, multi se tem pentru ca folosesc soft nelicentiat (dar exista optiunea "showing this application to nobody or contact" in Profile->settings->privacy") Altii pur si simplu nu inteleg pentru ce este nevoie de wakoopa,
2009-Oct-31, Sat @ 13:39
Comment from: Alex [Member]
Puteai sa faci 'join group' in loc de 'create group'. Acum in loc de 1 grup pustiu vor fi 2, si lumea a devenit un loc mai bun :-)
Nu pot sa sterg grupul vechi pentru ca printr-un miracol, nu sunt administratorul acestuia. Am facut 'leave', poate se va sterge automat daca are 0 utilizatori?
Ceea ce spui despre corectitudine si frecventa este adevarat, insa dupa parerea mea crearea unui alt grup este un pas irational - iar acum vezi si singur ca nu ai atins efectul dorit (dar s-a marit nivelul de entropie in univers :-)
Mi-am amintit un alt motiv din care am decis sa nu utilizez Wakoopa - am toate aplicatiile de care am nevoie si nu sunt in cautarea altora (sunt din acei oameni care isi seteaza odata calculatorul si dupa asta il utilizeaza 'as is', in asa fel sistemul traieste ani in sir fara niciun fel de efort de intretinere (update, reinstall, etc) din partea mea).
Ce se face mai departe? Cred ca ar trebui sa-l contactezi pe utilizatorul "Crono" si sa discuti cu el acest detaliu, deoarece el e administratorul grupului. Daca nu raspunde, atunci pasul care mi se pare logic e migrarea tuturor oamenilor in grupul vechi si stergerea acelui nou.
2009-Nov-01, Sun @ 19:58
Comment from: valentineni [Visitor] · http://wakoopa.com/teams/moldoveni
Am facut si eu leave, dar si acum mai arata ca grupul creat de tine are 3 membri, adica eu, Crono si gr8dude.
Acum am preluat numele tau real pentru o perioada scurta, in semn de protest la incapatinarea ta de a mentine problema nerezolvata.
Vreau sa te invit sa devii membru al grupului MOLDOVA, sa terminam "cearta" dar sa continuam discutiile, in cazul in care vom avea subiecte de interes comun. Si poate mai invitam pe cineva.
2009-Nov-01, Sun @ 21:35
Comment from: Alex [Member]
Eu cred ca tu complici lucrurile, iar cearta despre care spui nu exista. Daca imi era tot una, nu raspundeam la comentariile tale; tu nici macar nu apreciezi faptul ca imi petrec timpul scriind raspunsuri elaborate si ca mi-am instalat inapoi Wakoopa dupa '45 de ani la cerinta ta, in pofida faptului ca am si motive sa nu folosesc aplicatia respectiva :-)
Am facut 'leave group', ai facut si tu - ai vazut ca numarul de persoane nu s-a schimbat. Nu te-ai gindit la aceea ca este vre-un bug in sistemul lor? Sau un bot care preia un grup daca creatorul acestuia e inactiv? E mai natural sa presupui ca eu am 2 conturi, ca schimb acolo setarile ca sa ascund faptul ca am 2 conturi?
Scrie-i un mesaj lui si vezi ce-ti spune, sau scrie un mesaj administratiei (le-am scris cindva, mi-au raspuns repede).
"straniu imi pare faptul ca Crono e pe wakoopa abia din 13 august dar e managerul unui grup creat cu aproape 2 luni mai devreme !!!!!!"
"Straniu imi pare faptul ca Obama e presedintele SUA abia din 13 august dar e managerul unui stat creat cu aproape 2 sute de ani mai devreme !!!!!!"
Faza cu preluarea numelui - prima data mi se intimpla asa ceva. Eu iti spun ca lupti cu morile de vint. Inamicul e undeva in alta parte. Iar tu spui ca eu sunt incapatinat.
2009-Nov-01, Sun @ 23:37
Comment from: valentineni [Visitor] · http://wakoopa.com/teams/moldoveni
citez din articolul tau: "Am alcatuit un 'team' pe wakoopa, incurajez utilizatorii din Moldova sa se inregistreze acolo; sa vedem, poate vom genera o statistica interesanta." Pari a fi o persoana destul de inteligenta, daca concluzionam din textele de aici, dar esti putin IRATIONAL si pe alocuri NECORECT. inca mai cred ca vei avea curajul sa recunosti ca ai trisat. Mi-e incomod si mie ca te-ai pus intr-o astfel de situatie, bine ca nu avem prea multi martori. Uneori obosesc si eu sa fiu o persoana corecta,dar mult mai obositor este sa fii tacticos cu cineva care incearca sa te puna in caruta, ori sa te incalte in galosi, zii cum vrei tu.
2009-Nov-02, Mon @ 00:59
Comment from: Alex [Member]
Da, ai citat un fragment din articol dar ai trecut cu vederea fragmentul din comentariu in care iti spun ca presupun ca drepturile de administrator mi-au fost revocate pentru inactivitate.
Poate nu sunt 100% rational si corect, dar nu in acest caz. Nu-mi place ca tu pornesti de la premiza ca eu trisez. Asta inseamna ca atitudinea ta nu este una obiectiva.
2009-Nov-02, Mon @ 11:05